🏋️♀️ Er du ny i Værløse Gymnastik? Frygt ej, hjælpen er på vej ⬇️
📌 Profil, Tilmelding og Kontingent
Hvordan laver jeg en profil på v-gym.dk?
For at lave en profil skal man trykke "Opret profil" i menuen på vores hjemmeside. Det første man bliver bedt om er at oplyse og bekræfte sin e-mail, samt at man ikke er en robot. Herefter får man en mail, hvor man skal bekræfte igen, og udfylde en elektronisk indmeldelsesblanket. Bemærk at man skal udfylde blanket på vegne af den person, der skal gå til gymnastik.
💡Tips 1: Det kan dog være en fordel at lave en forældreprofil, og efterfølgende gå ind og tilføje familiemedlemmer. Det gøres under 'Min profil' > 'Gå til profil' > 'Tilføj familiemedlem'.
💡 Tips 2: Det kan anbefales, at man opretter profil inden tilmeldingen starter, så man kan side klar og logget ind, når tilmeldingen åbner.
💡 Tips 3: Det er en kæmpe fordel at sikre sig at telefonnummer og e-mailadresse er opdateret på din profil. Det er for, at vi som forening kan sende vigtige beskeder ud. Det kan fx være aflysninger, ændringer og løbende information om events mm. Det er også vigtigt at instruktørerne kan komme i kontakt med forældre i og uden for træning.
Hvornår åbner tilmelding til sæsonen?
Vi har to sæsoner i V-Gym. Vores primære sæson kører som udgangspunkt fra september til maj, og så en forårssæson, som varer i maj og juni. Derudover har vi sommerworkouts i uge 27+28+31+32, som bliver oprettet som enkelte events.
Til vores vintersæson åbner tilmeldingen normalt den 1. juli kl. 17:00, og der vil løbende op til tilmeldingstart komme opslag på vores hjemmeside og sociale medier. Programmet til kommende sæson vil være klart cirka 14 dage før.
For sommersæsonen (maj+juni) plejer tilmeldingen at åbne dagen efter vores hjemmeopvisning. Programmet hertil plejer også at være klar cirka 14 dage før tilmeldingsstart.
Hvordan tilmelder jeg mig et hold?
For at tilmelde sig et hold, skal man trykke på 'Tilmelding' i menuen, og finde det hold man ønsker at tilmelde sig. Så har man to muligheder; enten kan man oprette sig og tilmelde sige, eller også kan man logge ind og tilmelde sig. Vi anbefaler det sidste.
Herefter trykker man på den mulighed man ønsker, og trykker 'Fortsæt til kurven'. Herefter betaler man for tilmeldingen. Man kan desværre ikke lægge flere hold i kurven.
Denne procedure skal gøres for hvert hold, som man ønsker at tilmelde sig, eller sin familie, på.
Hvorfor kan jeg ikke tilmelde mig et hold?
De primære årsager til at man ikke kan tilmelde sig et hold er enten fordi tilmelding ikke er åbnet endnu, eller fordi din profil ikke passer til holdet.
📅 Du kan se hvornår tilmelding åbner her.
🚨 Hvis din profil ikke passer til holdet kan det skyldes, at holdet enten er kønsspecifikt eller fordi aldersgruppen ikke passer med profilens alder. Bemærk at det er gymnastens profil, som man skal tilmelde sig med. Ved familiehold følger forældrene barnet, så det er barnet der tilmeldes + forældre - ikke omvendt.
Hvad vil det sige, at jeg kommer på venteliste?
Hvis et hold er fyldt, kan du tilmelde dig ventelisten. Det er gratis at stå på venteliste, og du vil stå her, indtil du får tilbudt en plads på holdet. Holdtilmeldingerne og ventelisterne slettes, når sæsonen slutter og overføres dermed ikke til den efterfølgende sæson.
Vi kan ikke garantere, at du på en sæson når at rykke fra ventelisten til holdet.
Er der mulighed for prøvetræning?
Som udgangspunkt er der mulighed for prøvetræning på alle vores hold, såfrem holdene ikke er udsolgte. For at aftale prøvetræning skal man kontakte foreningen på mail:v-gym@v-gym.dk.
Hvad koster det at gå til gymnastik?
Kontingentet afhænger af aldersgruppe, om holdet skal bruge opvisningstøj eller -dragt, hvor lang træningen er, samt hvor lang en sæson kører. Beløbet indeholder desuden et administrationsgebyr, som er vedtaget ved generelforsamling.
Fra hvilken alder kan man starte til gymnastik?
Vi tilbyder familiegymnastik for børn, som fylder 2 år i løbet af sæsonen, altså fra september til maj, med forældre, og hold uden forældre fra 3 år og opefter.
På familiegymnastikholdene skal forældrene forvente at tage aktiv part i træningen.
På holdene uden forældre, er det desværre ikke muligt for forældrene at være i hallen i mens. Bemærk at det ikke er alle steder, hvor der vil være et forområde man kan opholde sig i, mens holdet er i gang.
Skal forældre deltage på børnehold?
På familiegymnastikholdene skal forældrene forvente at tage aktiv part i træningen.
På holdene uden forældre, er det desværre ikke muligt for forældrene at være i hallen i mens. Bemærk at det ikke er alle steder, hvor der vil være et forområde man kan opholde sig i, mens holdet er i gang.
Mit barn har særlige behov – kan I tage hensyn?
Vi gør vores bedste for at inkludere alle. Kontakt os inden tilmelding, så vi sammen kan finde det bedste hold.
Må jeg tilmelde mig et hold for en anden alder?
Holdenes aldersbegrænsninger er sat for at skabe de bedst mulige rammer for leg, læring, energi og glæde på holdene. Det er derfor vigtigt, at gymnasternes alder som udgangspunkt ikke afviger fra holdtitlen. Vi foreslår at alle gymnaster derfor starter på et hold med en tilsvarende alder. Herefter kan man altid blive rykket rundet, hvis instruktørerne i samarbejde med gymnast og forældre finder ud af, at dette er en god ide.
Dog er det ofte helt fint at tilmelde sig et hold, hvis man har fødselsdag inden for de første 3-4 måneder af sæsonen, og til den tid bliver gammel nok til holdet.
Eksempel: Du kan i juli månede godt tilmelde dit barn et hold til den kommende sæson for 10-12 årige, selvom barnet er 9 år i juli, men bliver 10 i eller før december måned.
Kan jeg skifte til et andet hold efter sæsonstart?
Hvis der er pladser på det ønskede hold, er det muligt at flytte hold efter sæsonen er startet. Skriv til v-gym@v-gym.dk med oplysningerne om deltagerens fylde navn, samt hvilket hold gymnasten går på og ønsker at flytte til. Bemærk at holdnummer, som fremgår i parents vil være en kæmpe hjælp at oplyse.
Bemærk, at der kan være forskel i pris, så der skal muligvis tillægges et mindre beløb. Hvis gymnasten skifter til et hold, som er billigere end det oprindelig tilbydes der ikke refusion.
Hvor foregår træningen?
Træningen foregår i kommunens idrætsfaciliteter – specifik hal fremgår af holdbeskrivelsen. Vi er på 10 forskellige lokaliteter, men adresserne kan findes her:
Hvad skal man have med til træning?
Bevægelsestøj, gymnastiksko eller bare tæer (afhængig af hold), og gerne en vandflaske. Smykker bør blive hjemme af sikkerhedshensyn. Hvis I mangler noget tøj, så besøg vores klubshop.
Er der pauser i ferier?
Ja, der er som udgangspunkt ingen træning i skoleferier og på helligdage. Se Furesø Kommunes ferieplan under 'Information'
Kan man få refunderet kontingentet?
Vi refunderer som udgangspunkt kontingent for vintersæsonen indtil 1. oktober, herefter er det desværre ikke muligt at få refunderet kontingentet.
Det er desværre ikke muligt at få refunderet kontingentet for sommersæsonen.
Får jeg refundering når træning aflyses?
Kommunerne kan aflyse foreningens tid i haller og sale i løbet af en sæson, ligesom at myndighederne kan vælge at lukke fysisk træning ned. Foreningen vil i videst muligt omfang tilbyde erstatningsundervisning, enten på en alternativ lokation, på et alternativt tidspunkt eller ved virtuel undervisning. Ændrede eller helt aflyste undervisningsgange kan ikke forventes økonomisk erstattet. Det indbetalte kontingent er betaling for medlemskab af foreningen og ikke som betaling for den enkelte undervisning jf. DGI´s retningsliner.
Hvordan bliver jeg frivillig?
Vi har altid brug for hjælpende hænder – både som instruktør, hjælpetræner og i bestyrelsen. Men ogås til ad-hoc opgaver mm., du er altid meget velkommen til at skrive til os på v-gym@v-gym.dk, hvis du gerne vil være frivillig.
I andre tilfælde, fx til vores hjemmeopvisning, rækker vi ud via mail, SMS, hjemmeside og SoMe.
Hvordan kontakter jeg jer?
Du kan skrive til os via vores e-mail: v-gym@v-gym.dk. Vi svarer hurtigst muligt.
Du kan også sende en SMS til 5119 3500, og så vender vi tilbage telefonisk hurtigst muligt.